PERSBERICHT | Vebego en Brouwers Groenaannemers; samen (groen) ondernemen!

Acquisitie van Brabants groenbedrijf geeft Vebego groeiambities verder vorm.

Facilitair dienstverlener Vebego heeft Brouwers Groenaannemers overgenomen, één van de toonaangevendste groenbedrijven van (West-)Brabant. Het Limburgse familiebedrijf Vebego krijgt 80 procent van de aandelen in handen. De overige 20 procent behoren toe aan directeur Ronald Kusters van Brouwers Groenaannemers, die de dagelijkse leiding van het bedrijf in handen houdt. Mededirecteur René Beskers neemt afscheid van de Brabantse onderneming, maar zal Vebego wel gaan ondersteunen bij het verder vormgeven van haar ambities in de groensector.

Niel Cortenraad, divisiedirecteur bij Vebego: “Brouwers Groenaannemers is een innovatief, op duurzaamheid gericht familiebedrijf, dat vooral actief is in een regio waarin Vebego nog ondervertegenwoordigd was. Met de overname versterken we onze positie in de landelijke top 5 van groenbedrijven. De komende tijd blijven we alert op verdere uitbreidingsmogelijkheden van onze groenportefeuille, om daarmee onze groeiambities in deze sector verder gestalte te geven.”

Ronald Kusters, directeur bij Brouwers Groenaannemers: “Vebego is een familiebedrijf waarin ‘verbinden’ en ‘vitaliseren’ leidend zijn in de bedrijfsstrategie. Kernwaarden die volledig aansluiten bij de bedrijfsvisie van Brouwers Groenaannemers. Door deze overname kan onze focus blijven zoals hij was en biedt dit legio mogelijkheden om onze ambities nog beter te realiseren. Noem het ‘Future-Proof/Next-Level’; maar voornamelijk met beide benen op de grond, krachten bundelen en (samen)werken aan een gezond en innovatief GROEN bedrijf!”.

Naam Brouwers Groenaannemers blijft bestaan
Brouwers Groenaannemers uit De Moer (gemeente Loon op Zand) verricht advies-, ontwerp-,  aanleg- en beheerwerkzaamheden van groenprojecten voor particulieren, bedrijven, instellingen en overheden. Daardoor kan de onderneming klanten volledig ontzorgen. Het groenbedrijf – met een jaaromzet van 15 miljoen euro – heeft 106 medewerkers. Zij blijven na de overname gewoon in dienst. Brouwers Groenaannemers blijft zelfstandig onder de huidige naam opereren, maar gaat wel intensief samenwerken met andere bedrijven uit de Vebego-familie.

Over Vebego
Familiebedrijf Vebego startte in 1943 met de oprichting van schoonmaakbedrijf Hago door Ton Goedmakers senior. Inmiddels is Vebego actief in vier landen met 102 bedrijven en joint ventures. Vebego wil mensen verbinden en vitaliseren. Dat doen we in de facilitaire dienstverlening en in de gezondheidszorg. Onze 25.887 medewerkers willen impact creëren, door zich in te zetten voor schone en veilige woon- en werkomgevingen, toegewijde zorg, gastvrijheid met een glimlach en een helpende hand.

› Nieuwsoverzicht

Aanmelden nieuwsbrief